دیجی لاگ

ساخت وبلاگ

روز گذشته حسن روحانی با تاکید بر مصوبه دولت برای کنترل و جدیت در عدم افزایش قیمت‌ها، گفت که دولت صریحا تاکید و اعلام کرده افزایش قیمت کالاها بویژه اقلام ضروری مردم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) موظف است با جدیت و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط (اصناف و تولید گنندگان) نسبت به کنترل قیمت‌ها و ممانعت از افزایش آنها اقدام کند و مانع از فشار مضاعف به زندگی و معیشت مردم در شرایط کنونی اقتصادی شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده که با وجود گذشت سه ماه از آغاز سال ۱۴۰۰، قیمت مرغ، روغن و شکر به طور قانونی و نان در برخی مناطق بدون مجوز ستاد تنظیم بازار گران شده است. البته در مورد مرغ، با وجود اینکه در فروردین امسال مجوز افزایش ۴۵۰۰ تومانی این محصول صادر شد و قیمت مصوب آن به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید، در روزهای اخیر دوباره شاهد گران شدن این محصول بودیم؛ تا جایی که قیمت هر کیلو مرغ به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است اما وزارت کشاورزی به عنوان متولی این حوزه مشکلات بازار مرغ را گردن نمی‌گیرد. وزارت صمت هم با این عنوان که وظیفه تامین و عرضه مرغ از این وزارتخانه گرفته شده، تاکید دارد مسوولیتی از این بابت ندارد.

مسئولان از افزایش قیمت شوینده عقب نشستند

در حالی که دو روز پیش نامه‌ای منتشر شد که در آن انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران به شرکت‌های تولیدی اعلام کرد می‌توانند از ۱۷ خرداد قیمت مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، پودر و مایعات لباسشویی، صابون و خمیردندان ۲۵ درصد و مابقی محصولات را ۲۰ درصد افزایش دهند، روز گذشته رئیس این انجمن گفت که افزایش قیمت‌ها هنوز اعلام نشده است.

ممکن است اعتراض به افزایش پی در پی افزایش قیمت منجر به چنین پاسخی شده باشد.

تولیدکنندگان هم در فشار!

با این حال بیشتر تولیدکنندگان می‌گویند که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر تمایلی به افزایش قیمت محصولات خود ندارند، اما افزایش قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولید، آن‌ها را وادار به افزایش قیمت محصول نهایی می‌کند.

این وضعیت تا جایی پیش رفته که رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی از افزایش هفتگی و ماهانه قیمت مواد اولیه پتروشیمی خبر داده و از دولت خواسته که در خصوص سیاست‌های کنونی تعیین نرخ پایه محصولات پتروشیمی در بورس که از دو مولفه نرخ جهانی و نرخ ارز نیمایی تبعیت می‌کند، بازنگری کند تا از این طریق در شرایط کنونی از افزایش نرخ محصولات ساخته شده نهایی صنایع وابسته که تعداد آنها نیز قابل توجه است، جلوگیری شود.

پیش‌تر تولیدکنندگان آب‌های بسته بندی و لوازم خانگی نیز از افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید به ویژه در بخش پتروشیمی انتقاد کرده بودند.

حالا باید دید ورود رئیس جمهور به افزایش قیمت کالاها باعث توقف این روند یا اتخاذ تدابیری برای کنترل قیمت کالاهای اساسی می‌شود یا خیر.

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 324 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1400 ساعت: 16:16

● من عاشق نبودم بدونم چیه عشق
صدام کردی و عشق افتاد به جونم
تو هستی یکی هست روزایی که تنهام
● دلی دلی دلی رو واسش بخونم
یکی که چشماش مثل اقیانوس
یکی که دلش گرم مث آفتابه
● یکی که همیشه وقت دلتنگی
با یه آهنگی یادم افتاده
خدا واسه تولدم امسال
● بهترین هدیه رو بهم داده

لینک دانلود آهنگ:

https://parsiamusic.ir/artist/shahin-banan

 

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 774 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1400 ساعت: 16:16

 

چندی پس از آنکه شورای شهر تهران طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را به تصویب رساند، شهردار پایتخت نسبت به این طرح واکنش نشان داد.

او در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: به طور قطع پیگیری اعضای شورای شهر باید حتما انجام می شد و این کار را قوه قضاییه و دادستانی نیروهای مسلح هم تعقیب کرده است. اگر چیزی نبود که تعقیب نمی کردند. حتما چیزی بوده ولی این که ابعاد و اندازه اش چقدر بوده یا چه توجیهی دارد یا از جنسی است که ما تصور می کنیم یا نه، ممکن است متفاوت باشد.

حناچی گفت: این طرح موضوع است و دادخواستی مطرح شده و اگر بازپرس پرونده تعقیب کند، ممکن است توجیهاتی داشته باشد یا با پیش فرض قبلی منطبق نباشد. ولی نمی توانیم بگوییم اتفاقی نیفتاده است. قطعا اتفاق بزرگی افتاده است. چند شب پیش یکی از دوستان اشاره می کرد ما ملکی را دادیم که سند نداشته است.

شهردار تهران گفت: شما می دانید در شهر تهران چند ملک داریم که در تصرف شهرداری است ولی سند نداریم. آیا اجازه واگذاری اینها را داریم؟ اصلا تصرف در سیستم قضایی بخشی از ایجاد حق است. ملکی که درباره آن صحبت می کردند، خاطرم است از ۵- ۶ سالگی من، آنجا خدمات موتوری شهرداری تهران بود. ما اجازه نداریم ملکی را واگذاری کنیم که معلوم نیست منافع شهری را در این واگذاری تامین کرده یا نکرده. به طور قطع این اتفاق افتاده است، ولی ممکن است همه قضیه آنطور که ما اعلام کردیم نباشد یا ابعاد بزرگتر یا کمتر پیدا کند. این را باید محاکم تشخیص دهد.

 

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 316 تاريخ : جمعه 7 خرداد 1400 ساعت: 2:04

امروز می خواهیم به بررسی ساختار و کلیات باتری موبایل بپردازیم تا یک شناخت کلی نسبت به باتری گوشی خود داشته باشید بنابراین تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

باتری گوشی های هوشمند

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی امروزه استفاده از گوشی های هوشمند عضو ثابت زندگی های امروزی شده است به طوری که نمی توان تصور حتی یک روز بدون گوشی را نمود. به طور کلی می توان گفت اهمیت کوشی های هوشمند جهت راندازی کار ها در 20 سال اخیر اتفاق افتاد. در ابتدا که تلفن های همراه اختراع شدن جهت برقراری تماس و ارتباط با یک دیگر بود و بعد از آن ارسال پیام اما امروزه کاملا همه چی تغییر کرده است و گوشی های هوشمند به عنوان یک وسیله کار راه انداز تبدیل شده است.

می توان گفت در همان ابتدا که تلفن های همراه اختراع شدن مسئله باتری برای کاربران و سازندگان گوشی ها از اهمیت بالایی برخوردار بود. بنابراین می توان گفت نگهداری شارژ و عمر باتری به عنوان مهم ترین مسئله در مورد تلفن همراه است . به همین علت روز به روز برای تولید باتری با کارایی و میزان نگهداری شارژ بیشتر در حال پیشرفت است. درست است که امروزه استفاده از فست شارژر ها و پاوربانک ها تا حدودی مشکلات مربوط به داشتن شارژ را برطرف نموده اند اما همچنان مسئله اصلی و حائز اهمیت برای کابران استفاده از باتری با نگکهداری بالای شارژ و مداوم بالای باتری است.

باتری ها دارای چند مدل هستند

  • باتری های نیکل- کادمیوم

اولین نسل از باتری ها که برای گوشی ها مورد استفاده قرار می گرفت نوع نیکل- کادمیوم است. اما امروزه به دلیل پیشرفت در بخش باتری ها امروز تولید این نوع باتری ها متوقف شده است و باتری های جدید تر با کارایی بیشتر و بهتر جایگزین آن ها شده است. باتری هایی که به صورت نیکل – کادمیوم تولید می شود از نیکل اکسید و کادمیوم به عنوان اکترود در باتری مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین می توان گفت والدمار سوئدی اولین شخصی بود که این نوع باتری های نیکل- کادمیومی را تولید کرد.

از معایبی که این نوع باتری ها دارند اندازه بزرگ و وزن سنگین آن ها است. البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که این نوع باتری ها به صورت دمای گوشی را بالا می برند به خصوص در زمان مکالمه این حرارات و داغ شدن افزایش پیدا می کند. به طوری که در بلنند مدت مشکلات زیادی را برای گوشی ایجاد می نماید. این نوع باتری ها یک مشکل مهم دیگر داشتند  وآن هم سمی بودن این نوع باتری ها می شد که به علت وجود فلزی به نام کادمیوم در داخل آن بود که برای کاربران و هم چنین در زمان بازیافت برای محیط زیست مشکلاتی را ایجاد می نمود. ویژگی که در این نوع باتری ها وجود داشت این بود که بعد از هر بار شارژ شدن مقدار از ظرفیت آن کاهش می یابد. بنابراین برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود که قبل اینکه باتری به طور کامل تخلیه شود از متصل نمودن آن به شارژ جلوگیری شود.

  • باتری های نیکل- هیدرید فلز

نوع دیگری از باتری هایی که در تلفن همراه مورد استفاده قرار می گرفت نیکل- هیدرید فلز بود که بسیار شبیه باتری های نیکل –کادمیوم بودند. در این باتری ها مانند باتری های نیکل- کادمیوم جنس الکترود مثبت از نیکل اکسید است و جنس الکترد منفی از یک آلیاژ جذب کننده به نام هیدروژن استفاده شده است. این نوع باتری در مقایسه با نوع نیکل – کادمیوم از ظرفیت بالا تری برخوردار است. مهم ترین کاری که در رابطه با این نوع باتری ها انجام شد حذف فلز سمی به نام کادمیوم بود. باتری های نیکل- هیدرید فلز نسبت به سری قبل از نظر انداره و سنگینی مقدار پیشرفت کرده بود اما هم چنان از نظر کاهش ظرفیت دچار مشکل بودند. از نقاط مثبت این نوع باتری ها می توان با شارژ شدن سریع آن ها اشاره نمود. به صورت که با یک ساعت متصل کردن به شارژ به 100 درصد می رسید ولی به همان نسبت نیز به شرکت شارژ آن کاهش می یافت به طوری که باید در طور روز چندین مرتبه آن را به شارژ وصل می نمود.

  • باتری های لیتیوم- یونی

باتری های لیتوم یونی نسل جدید تر باتری ها محسوب می شود که در زمان شارژ شدن یون های لیتوم از سمت الکتروهای دارای بار منفی به سمت الکترود های دارای مثبت حرکت می نماید و این جریان حرکت در زمان تخلیه شارژ به صورت عکس اتفاق می افتد. این نع باتری های بسیار از مشکلاتی که در مورد باتری های نسل قبل وجود داشت به طور کامل برطرف نمودند. اگر بخواهیم به یک نقطه مثبت باتری های لیتیوم یونی اشاره کنیم تولید آن ها در اندازه و حجم های متفاوت است. به طوری که می توان گفت وزن کم و سبک بودن این نوع باتری ها تحولی عظیم در بحث ساخت باتری ها محسوب می شود.

  • باتری های لیتیوم- پلیمری

جدید ترین نسل باتری هایی که امروز به تولید انبوه رسیده است باتری های لیتیوم پلیمری هستند. از نقاط مثبت این نوع باتری ها می توان به توان و ظرفیت بالا و در عین حال سبک بودن این نوع باتری ها اشاره نمود. هم چنین این نوع باتری ها در اطراف خود دارای یک گارد مخصوص به خود هستند به طوری که حفاظت از باتری را میزان چشم گیری افزایش داده است. علت استفاده از این نوع گارد به خاطر آسیب های احتمالی مانند فشار و ضربه است . همچنین باتری های لیتیوم یونی از ایجاد انفجار و آتش گرفتن گوشی جلوگیری می نمایند.  از مهم ترین ویژگی این نوع باتری ها نسبت به سایر باتری ها نگهداری بالای ظرفیت شارژ است.

سخن آخر

اگر باتری گوشی شما دچار مشکل شده است و به دنبال تهیه باتری های اصل و اورجینال از فروشگاه های معتبر هستید پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی فونی شاپ است. فونی شاپ تمام لوازم جانبی گوشی و همچنین باتری های اصل را به شما عزیزان عرضه می کند. فونی شاپ در طول شبانه روز آماده خدمت رسانب به شما عزیزان است.

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 302 تاريخ : جمعه 7 خرداد 1400 ساعت: 2:03

طرز استفاده از اسانس خوراکی با توجه به صنعت غذایی مورد مصرف، متفاوت می باشد. به منظور پیشگیری از ایجاد خارش و حساسیت­هلی پوستی تنظیم pH فرمول نهایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای مثال KECAT2 یعنی مولکول ستواستئاریل الکلی که به طور متوسط با 2 مولکول اتیلن اکساید واکنش داده است. توزیع انواع عطر و اسانس و مواد اولیه آرایشی بهداشتی و صنعتی و خوراکی اصل در بسته بندی پلمپ به قیمت وارداتی و بدون واسطه.توزیع زیر نظر شرکت عطر آرین. ۱۹٫ برگ فرمولاسیون نشان دهنده مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی است که باید به تایید وزارت بهداشت برسد . اما باید این را بدانید که اسانس با عصاره زمین تا آسمان متفاوت بوده و با هم یکی نیستند. این نوع از اسانس ها یکی از پر مصرف ترین اسانس ها می باشد که در سایر مواد غذایی استفاده می شود که ۷۰ درصد مواد پایه آن شامل مواد حلال چربی می باشند. بسیاری از روغن های اسانسی برای استفاده به عنوان طعم دهنده مناسب هستند و برای مصرف انسان بی خطر هستند. 

اسانس خوراکی بسیاری از روغن های اسانسی برای استفاده به عنوان طعم دهنده مناسب هستند و برای مصرف انسان بی خطر هستند. گیاهان طبیعی به حفظ و افزایش زیبایی و شخصیت انسان کمک می کنند. نگه دارنده و مواد آنتی میکروبیال که حساسیت آرایشی ایجاد می کنند چیست ؟ شبکه های جامعی از این قبیل ، مدیریت کارآمد کالا را تضمین می کنند. این فرآیند از طریق آب سرد از یک لوله عبور می کند. علاوه بر موارد فوق از کاربردهای درمانی اسانس پرتقال می توان به بهبود جوش و آکنه اشاره کرد زیرا این اسانس چربی پوست را تعدیل کرده و با تنظیم PH پوست از فعالیت باکتریهای مولد جوش جلوگیری می کند. مایع دستشویی فومی یا فوم دستشویی از مهم ترین و پر فروش ترین انواع مایع دستشویی در بازار شوینده محسوب می شود زیرا استفاده از آن علاوه بر ویژگی های مناسب اعم از نرم کنددگی و شست و شوی سریع و آسان، بسیار به اقتصاد شما کمک می کند. ۲۲٫ شما باید در ایران حداقل ۱۷ فروشنده حقیقی برای کالای ورودی تان داشته باشید .

برای جلوگیری از اشتباه در این بازار شما باید با تکامل فرایندهای غذایی آشنا باشید و فرمول های غذایی جدید را بچشید و قبل از عرضه محصول، آن را در آزمایشگاه تولید کنید، آزمون های آزمایشگاهی را انجام دهید، بهترین تامین کننده مواد اولیه را پیدا کنید و مجوزهای عرضه را هم بگیرید. در هر جای ایران که هستید کالای خود را تلفنی سفارش داده و آنرا بیمه شده در محل خود تحویل بگیرید. دانلود کتاب فرمولاسیون لوازم آرایشی و بهداشتی جلد 8 ویرایش دوم Flick از سری کتاب های مرجع و تخصصی شیمی دارویی در زمینه روش های ساخت و تولید انواع مواد آرایشی و بهداشتی می باشد. این محصولات خواص و ویژگی های مفید فراوانی دارند که برای تهیه انواع غذا، در لوازم آرایشی و بهداشتی و عطرسازی و دیگر صنایع کاربرد دارند. حدود 700 نوع گیاه مختلف حاوی روغن های اسانسی مفید هستند و روش های مختلفی برای استخراج آن ها استفاده می شود که رایج ترین آن ها تقطیر است. و تاثیرات آن در صنعت عطرسازی به چه صورت است. استفاده موضعی از اسانس های روغنی باعث می شود روغن به پوست جذب شود.

به عنوان رایحه ای طبیعی در محصولات آرایشی خانگی و محصولات طبیعی با کیفیت استفاده می شود. دانلود علم و تکنولوژی فرمولاسیون جلد 3: فرمولاسیون آرایشی بهداشتی و دارویی Formulation Science and Technology, Volume 3: Pharmaceutical, Cosmetic and Personal Care Formulations در شیمی دارویی می باشد. اما به طور کلی اسانس هایی که در پتروشیمی دانشمند به فروش می رسند، شامل اسانس خوراکی، اسانس صنعتی، اسانس میوه ها، اسانس آرایشی و بهداشتی، اسانس گل ها و سایر اسانس ها می باشد. سلول ها و بافت های ترشحی مذکور ممکن است تنها در یک اندام گیاه وجود داشته باشند (مثلاً تنها در گل یا میوه) و یا ممکن است در اندام های مختلف گیاه پراکنده باشند. در واقع به دلیل نوع کاربری این اسانس، لازم است مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد. جالب اینجاست که سیستم لیمبیک به شدت در شکل گیری خاطرات نقش دارد. در صنعت عطرسازی، انواع مختلفی از اسانس موجود بوده و کاربرد دارد. از روغن های اسانسی بیشتر در رایحه درمانی استفاده می شود، که در آن از طریق روش های مختلف استنشاق می شوند. از اسانس گیاهان دارویی برای خواص درمانی آن استفاده می شود نه صرفا به عنوان طعم دهنده. در ساخت داروهای درمانی نیز کاربرد دارد.

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 338 تاريخ : دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت: 17:19